Ühenda meile

Meedia

Kreml keelab EL-i meediaväljaanded

JAGA:

avaldatud

on

Venemaa on keelustanud 81 Euroopa Liidus asuvat meediaväljaannet, väites, et need "levitavad süstemaatiliselt valeinformatsiooni sõjalise erioperatsiooni [Venemaa sissetung Ukrainasse]" edenemise kohta.

Venemaa välisministeerium teatas otsusest teisipäeval (25. juunil) vastuseks Venemaa propagandakanalitele seatud EL-i piirangutele.

Venemaa võrgukeeld laieneb Austria, Tšehhi Vabariigi, Eesti, Kreeka, Soome, Prantsusmaa, Iirimaa, Itaalia, Läti, Leedu, Malta, Hollandi, Portugali, Hispaania ja Rootsi rahvusringhäälingutele ja uudisteorganisatsioonidele, kuid mitte Saksamaale ega Poola .

Samuti on Kremli poolt keelatud mitmed Euroopa tuntumad ajalehed, sealhulgas Berlingske Taanis, Prantsusmaa Le Monde ja Liberation, Saksamaa FAZ, Der Spiegel ja Die Zeit, Irish Times, La Repubblica Itaalias, NRC Hollandis, ja El Pais Hispaanias.

Keeld hõlmab nelja ELi-keskset meediat: Agence Europe, Politico ja EUObserver Brüsselis ning RFE/RL Prahas.

Moskva ei tuvastanud teisi ELi-keskseid meediaväljaandeid, nagu EU Reporter, Euractiv või Euronews.

Venemaa valitsus säästis Ungaris ka kogu venemeelset meediat, välja arvatud üks sõltumatu väljaanne 444.hu.

Ministeerium kirjeldas tegevust kui "peegeldatud ja proportsionaalset" reaktsiooni EL-i meetmetele Venemaa meedia vastu.

"Kui piirangud Vene meediale kaotatakse, vaatab Venemaa pool oma otsuse nimetatud meediaoperaatorite osas uuesti läbi," teatas Venemaa saatkond.

EL kandis esmaspäeval musta nimekirja neli Venemaa propagandakanalit: Voice of Europe, RIA Novosti, Izvestia ja Rossiyskaya Gazeta.

Belgia, Tšehhi ja Poola luure hiljutises uurimises süüdistati Prahas asuvat Euroopa Häält Euroopa Parlamendi liikmetele altkäemaksu andmises, et nad tegutseksid Venemaa heaks. Seda veel uuritakse.

Varem keelas EL Venemaa kanalid Katehon, Pervõi Kanal, REN TV, Rossija 1, Rossija 24, Spas TV, Sputnik, Russia Today, Tsargrad TV ja paljud nende tütarettevõtted.

Samuti on see propaganda edendamise eest musta nimekirja kandnud üle 100 Venemaa isiku, sealhulgas RT peatoimetaja Margarita Simonjan ja teleankur Vladimir Soloviev.

Pariisis asuva rühmituse Piirideta Reporterid (RSF) andmetel on Venemaa ajakirjandusvabaduse poolest maailmas viimase lähedal (162. kohal 180-st). RSF-i veebisait on samuti Venemaal blokeeritud.

ELi väärtuste volinik Věra Jourová märkis X-is, et Venemaa meediakeeld on tarbetu kättemaks.

«Venemaa rahastatud propagandaallikad, mis levitavad Venemaa sõjalise strateegia osana desinformatsiooni, ei ole samad, mis sõltumatu meedia. Demokraatlikud riigid mõistavad seda," märkis ta.

Jagage seda artiklit:

EU Reporter avaldab mitmesugustest välistest allikatest pärit artikleid, mis väljendavad mitmesuguseid seisukohti. Nendes artiklites võetud seisukohad ei pruugi olla EU Reporteri seisukohad.

Trendid